כמה עולה שכר טרחה של עורך דין בקניית דירה?

הרגע שלו חיכיתם הגיע, ויש לכם הון עצמי גבוה מספיק כדי לקנות דירה? הרוב המוחלט של הישראלים שמצליחים להשיג את ההון העצמי הדרוש לכך, פונים קודם כל אל עורך דין מקרקעין, על מנת שזה ילווה אותם לאורך תהליך הקנייה. קניית דירה היא לא סיפור פשוט, והיא כוללת סכומי עתק של כסף ורגולציות שונות שיש לעמוד בהן. אל סכומי העתק הללו יתווסף גם התשלום לעורך הדין, אז כמה נהוג לשלם? תשובות במאמר הבא.

 

עורך דין בעת קניית דירה

קניית דירה שונה מאוד מכל קנייה של פריט או מוצר אחרים. בעוד שקנייה של כל פריט, מוצר או מכשיר סטנדרטיים כוללת תשלום, קבלה ולקיחת הרכוש החדש לרשותכם, קניית דירה היא לא עניין של "זבנג וגמרנו". על הקונה ועל המוכר לעמוד במספר כללים שונים ולבצע את ההליך בצורה חוקית, הכוללת חתימה על הסכם.

לתהליך הזה נכנסים עורכי הדין, ובפרט עורך דין קניית דירה. עורך דין קניית דירה הוא לא סתם עורך דין, אלא עורך דין מקרקעין שמתעסק בעסקאות של רכישת דירות. יש לו את הידע המשפטי אך גם את הניסיון הרלוונטי לביצוע הפעולות השונות הרלוונטיות לקניית הדירה. הוא יכול לסייע בלקיחת משכנתא, בחתימה ובניסוח הסכמים, מו"מ, ייעוץ וביצוע פעולות מחייבות.

 

תעריף מומלץ ונורמות

רכישת דירה היא עסק יקר כאמור, אך כמה צריך לשלם לעורך הדין? החוק לא קובע מחיר מסוים שעל הלקוח לשלם למי שמייצג אותו. למרות זאת, לא מדובר בשירות חינמי, שכן עורך דין הוא איש מקצוע לכל דבר ועניין. ללשכת עורכי הדין יש תעריף מומלץ, שניתן למצוא באתר שלה.

התעריף של לשכת עורכי הדין נע בין שכר טרחה של 1% משווי העסקה, או 1.75% משווי העסקה, בהתאם לערך הכספי של העסקה. התעריף המומלץ הזה פחות רלוונטי כיום, עקב גורמים שונים כמו עליית מחירי הדיור. התעריף הנהוג כיום בשוק הדיור לשכר טרחה לעורך דין קניית דירה נע בין 0.5% ל-1.5%. ישנם עורכי דין שלוקחים אף יותר מהתעריפים הללו.

 

מה משפיע על המחיר?

המחיר של שכר הטרחה של עורך הדין מושפע מכמה גורמים. הגורם העיקרי הוא מחיר הדירה. אם מדובר על עסקה יקרה, שעורך הדין עמל עליה רבות, שכר הטרחה שלו יהיה גבוה ככל הנראה. בנוסף, אם מדובר על דירה בעלת ערך נמוך, עורך הדין יצטרך לקבל יותר מחצי אחוז למשל, כדי שהעבודה תהיה לו משתלמת.

היבט נוסף הוא המוניטין של עורך הדין. עורך דין שמעוניין לצבור ניסיון יגבה ככל הנראה שכר טרחה נמוך, על מנת שללקוח יהיה אינטרס לשכור את שירותיו. השירותים של עורך דין בעל מוניטין ובעל הצלחות יהיו יקרים יותר באופן יחסי.

עורך דין קונה דירה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מה המטרה בהליך חדלות פרעון?

אזרח יכול להגיע להליכים שונים אל מול המדינה בעקבות מצבים משפטיים מסוימים. כאשר אדם הופך לחייב, והוא אינו מסוגל להחזיר את החובות שלו לנושים ברמה

במה מתבטאת רשלנות רפואית בזמן ניתוח?

מבין מגוון הפרוצדורות הרפואיות הקיימות כיום, פעולת הניתוח היא ללא ספק אחת הפעולות המורכבות ביותר, המצריכה מומחיות רבה ודייקנות מלאה. בהתאם לכך, פעולת הניתוח כוללת

איך מתגרשים ברבנות? 

בין אם החלטתם יחד ובין אם אתם בסוף תהליך ארוך ומלא ויכוחים מרים, בין אם את מאבקי הרכוש והמשמורת ניהלתם בבית משפט לענייני משפחה או

מחלקת צוואות וירושות - משרד עו"ד רחל שחר
משרד עו"ד רחל שחר - מחלקת צוואות וירושות

משרד עו"ד רחל שחר – מחלקת צוואות וירושות עוסק בתחום דיני משפחה וירושה ונחשב למוביל בתחומו. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים, בדיסקרטיות ואמינות מרבית.

צריכים סיוע וליווי משפטי?

עורכי דין מומלצים נוספים: