במה מתבטאת רשלנות רפואית בזמן ניתוח?

מבין מגוון הפרוצדורות הרפואיות הקיימות כיום, פעולת הניתוח היא ללא ספק אחת הפעולות המורכבות ביותר, המצריכה מומחיות רבה ודייקנות מלאה. בהתאם לכך, פעולת הניתוח כוללת צוות שלם של גורמי רפואה, המעורבים בצורה כזאת או אחרת בניתוח. ככל שאחד מהגורמים הללו התרשל בתפקידו, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח?

הרפואה המודרנית של ימינו, מאפשרת לנו ליהנות משירותי רפואה מתקדמים במיוחד, המתבטאים בין השאר בביצוע פרוצדורות רפואיות רגישות ומורכבות במיוחד. בין אותן פרוצדורות רפואיות, נמצאת פעולת הניתוח הפולשנית, המחייבת ביצוע מקצועי ודייקני, על ידי כל אחד מהגורמים הרפואיים המעורבים בניתוח.

המורכבות הרבה של תהליך הניתוח, מביאה לכך שכל טעות וחוסר תשומת לב, של האחות, הרופא המרדים, הרופא המנתח או מי מאנשי הצוות הרפואי המעורבים, עלולים לגורם לנזקים בלתי הפיכים אצל המנותח. ככל ונזקים אלו נגרמו בשל פעולה רשלנית, החורגת מהנורמות הרפואיות המקובלות, הרי שמדובר במקרה רשלנות רפואית בניתוח.

 

במה מתבטאת רשלנות רפואית בניתוח?

חשוב להבין כי, לא כל מקרה בו נגרם לנו נזק במהלך הניתוח ייחשב כרשלנות רפואית ולמעשה, רשלנות רפואית בניתוח מתבטאת ב – 3 מאפיינים עיקריים:

  1. קיום יסוד הרשלנות (מבחן "הרופא הסביר").
  2. גרימת נזק למטופל.
  3. הוכחת הקשר הסיבתי שבין שני הגורמים הללו.

 

מהם המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות רפואית בניתוח יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון מקרים ומחדלים רפואיים, חלקם אף לפני ביצוע הניתוח עצמו. כך למשל, על הרופא שהפנה את המטופל לניתוח וכן על הרופא המנתח עצמו, לספק למטופל הסבר מקיף ומפורט אודות ההשלכות של תהליך הניתוח, כמו הסיכונים הנלווים לניתוח, החלופות הקיימות, תופעות הלוואי ועוד.

איחור בקבלת החלטות בעת פעולת הניתוח, כמו גם פעולה לא מדויקת של הניתוח, עשויים אף הם להיחשב כרשלנות רפואית בניתוח ככל וגרמו נזקים למטופל. בכל המקרים הללו, חשוב ומומלץ לפנות לעו"ד רשלנות רפואית מקצועי, אשר יבחן את פרטי המקרה לאשורם ויוודא האם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית גם לאחר פעולת הניתוח

רשלנות רפואית בניתוח יכולה להתקיים גם לאחר הניתוח עצמו וזאת בזמן ההתאוששות והמעקב הנדרש לאחר ההחלמה מהניתוח. כך לדוגמא, תלונות של המטופל שלא זוכות למענה הולם וכן אי ביצוע מעקב רציף אחר שלבי ההחלמה של המבוטח, יכולים בהחלט להיכנס תחת קטגוריית רשלנות רפואית בניתוח.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בניתוח מתקיימת ככל ואכן התקיים יסוד הרשלנות, נגרם נזק למטופל והוכח הקשר הסיבתי שבין שני הגורמים הללו. רשלנות רפואית בניתוח יכולה לבוא לידי ביטוי בכל שלב של הניתוח, בשלב ההסבר המקיף שלפני הניתוח, בפעולת הניתוח עצמה ובשלבי ההתאוששות והמעקב שלאחר מכן. בכל אחד מהמקרים הללו, חשוב ומומלץ לפנות בהקדם לעו"ד רשלנות רפואית, אשר יבחן היטב את פרטי המקרה וימליץ על דרכי הפעולה המיטביות.

רשלנות רפואית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מה המטרה בהליך חדלות פרעון?

אזרח יכול להגיע להליכים שונים אל מול המדינה בעקבות מצבים משפטיים מסוימים. כאשר אדם הופך לחייב, והוא אינו מסוגל להחזיר את החובות שלו לנושים ברמה

איך מתגרשים ברבנות? 

בין אם החלטתם יחד ובין אם אתם בסוף תהליך ארוך ומלא ויכוחים מרים, בין אם את מאבקי הרכוש והמשמורת ניהלתם בבית משפט לענייני משפחה או

מחלקת צוואות וירושות - משרד עו"ד רחל שחר
משרד עו"ד רחל שחר - מחלקת צוואות וירושות

משרד עו"ד רחל שחר – מחלקת צוואות וירושות עוסק בתחום דיני משפחה וירושה ונחשב למוביל בתחומו. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים, בדיסקרטיות ואמינות מרבית.

צריכים סיוע וליווי משפטי?

עורכי דין מומלצים נוספים: