כיצד מחלקים קרקעות במקרה של פטירה פתאומית של בן משפחה

פטירה פתאומית של אחד מבני המשפחה מעלה לא מעט שאלות וסוגיות משפטיות, הנוגעות בעיקר לתחום המקרקעין והנדל"ן. סוגיות אלו הופכות למורכבות אף יותר כאשר מדובר במקרה פטירה פתאומי של בן משפחה. במאמר זה נעסוק בשאלה כיצד מחלקים קרקעות במקרה של פטירה פתאומית של בן משפחה

 

הסוגיות המשפטיות הנובעות מפטירה פתאומית של בן משפחה

פטירה פתאומית של בן משפחה היא ללא ספק אירוע מורכב וטראומתי, המותיר את בני המשפחה להתמודד עם רגשות אובדן וצער. מלבד זאת, לאירוע פטירה פתאומית של בן משפחה ישנם היבטים נוספים, הנוגעים בעיקר לתחום המשפטי וביניהם:

 

מימוש הצוואה

ככל והנפטר ערך צוואה, הרי שעל היורשים לבדוק עם עו"ד מומחה את מהימנות הצוואה ואת פרטיה, בכדי לממש את רצונות של המנוח בצורה המיטבית. היכנסו לאתר של עו"ד מאור לוי לקבלת פרטים נוספים.

 

מימוש זכויות

עם פטירתו של בן המשפחה, לבני המשפחה הנותרים מגיעים זכויות כלכליות שונות, מהמוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח הפרטיות ועוד.

 

חלוקת עיזבון

בסוגיה זו יידונו אופני חלוקת הרכוש של המנוח בין היורשים.

 

חלוקת קרקעות במקרה של פטירה פתאומית של בן משפחה

חלוקת קרקעות במקרה של פטירה פתאומית של בן משפחה, היא סוגיה הנופלת תחת קטגוריית חלוקת העיזבון של המנוח ובהתאם לכך, חלוקת הקרקעות תתבצע על פי תנאי הירושה או הסכם חלוקת העיזבון בין היורשים (ככל וקיים).

 

כיצד תתבצע חלוקת הקרקעות במקרה שהמנוח לא השאיר אחריו צוואה?

במידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה, הרי שהקרקעות שהותיר אחריו יחולקו בהתאם לחלוקה הקבועה בחוק הירושה וזאת על פי מדרג קרובי המשפחה. בכדי לפתוח בהליך חלוקת הקרקעות במקרה זה, על היורשים להגיש בקשה מתאימה ולקבל צו ירושה כדין.

 

חשיבות עריכת הסכם חלוקת עיזבון בין היורשים

פעמים רבות, היורשים מעוניינים לחלק ביניהם את העיזבון באופן שונה מהנקוב בצוואה או בחוק ובהתאם לכך, יכולים הצדדים להגיע להסכמות משותפות בדבר חלוקת העיזבון ולהעלות אותן על כתב, באמצעות הסכם חלוקת עיזבון, אשר יהיה בעל משמעות משפטית כל עוד טרם חולק העיזבון.

מלבד חלוקת בעיזבון באופן שיהיה מקובל על כל הצדדים וימנע מחלוקות מיותרות, לניסוח הסכם עיזבון עם עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום קיימת חשיבות מהותית בכל הנוגע לניצול מקסימלי של הפטורים הנוגעים למיסוי מקרקעין (תשלום מס שבח).

 

כיצד עורך דין מקצועי יוכל לסייע לנו?

במקרה של מימוש צוואות וחלוקת קרקעות, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי, המתמחה בדיני צוואות ובדיני המקרקעין השונים, שילוב שיאפשר לכם להסדיר את ענייני חלוקת הקרקעות במקרה של פטירה פתאומית של בן משפחה בצורה הנוחה והמהירה ביותר.

 

לסיכום

חלוקת קרקעות במקרה של פטירה פתאומית של בן משפחה תתבצע בהתאם לצוואה שהמנוח השאיר אחריו או בהתאם להסכם חלוקת העיזבון שנקבע בין היורשים (בטרם חלוקת העיזבון). במקרים בהם המנוח לא השאיר אחריו צוואה, חלוקת הקרקעות תתבצע בהתאם למדרג קרובי המשפחה, כפי שנקבע בחוק הירושה.

מחלקים קרקעות פטירה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מה המטרה בהליך חדלות פרעון?

אזרח יכול להגיע להליכים שונים אל מול המדינה בעקבות מצבים משפטיים מסוימים. כאשר אדם הופך לחייב, והוא אינו מסוגל להחזיר את החובות שלו לנושים ברמה

במה מתבטאת רשלנות רפואית בזמן ניתוח?

מבין מגוון הפרוצדורות הרפואיות הקיימות כיום, פעולת הניתוח היא ללא ספק אחת הפעולות המורכבות ביותר, המצריכה מומחיות רבה ודייקנות מלאה. בהתאם לכך, פעולת הניתוח כוללת

איך מתגרשים ברבנות? 

בין אם החלטתם יחד ובין אם אתם בסוף תהליך ארוך ומלא ויכוחים מרים, בין אם את מאבקי הרכוש והמשמורת ניהלתם בבית משפט לענייני משפחה או

מחלקת צוואות וירושות - משרד עו"ד רחל שחר
משרד עו"ד רחל שחר - מחלקת צוואות וירושות

משרד עו"ד רחל שחר – מחלקת צוואות וירושות עוסק בתחום דיני משפחה וירושה ונחשב למוביל בתחומו. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים, בדיסקרטיות ואמינות מרבית.

צריכים סיוע וליווי משפטי?

עורכי דין מומלצים נוספים: