האם כדאי להגיש בקשה לצו ירושה לבד והאם זה כדאי

במקרה שבו אדם נפטר ולא הותיר צוואה אחריו, הליך קבלת הירושה מצריך הגשת בקשה מסודרת לערכאה משפטית כדי לחלק את רכושו על פי חוקי הירושה. הבקשה למימוש הירושה יכולה להוביל להתנגדויות שונות שיימנעו באופן זמני את חלוקת הירושה. אם אתם עומדים לפני הגשת בקשה לצו ירושה, יש כמה דברים שחשוב מאוד שתדעו ויוכלו לחסוך לכם זמן יקר.

 

מהי בקשה לצו ירושה

כל אדם שנפטר והשאיר צוואה אחריו, הרכוש שלו מחולק על פי הצוואה אותה הוא השאיר. במקרה שבו הצוואה לא נוגעת לכל רכושו הוא שהוא לא השאיר צוואת רכוש אחריו, יש להוציא  בקשה לצו ירושה כדי לחלק את הרכוש בין היורשים שלו.  כאמור, במקרה שבו המנוח הותיר צוואה, לרבות צוואה הדדית, אזי יש להוציא בקשה לקיומה של הצוואה.

 

מי יכול להגיש בקשה לצו ירושה?

כל מי שמוגדר יורש של המנוח על פי חוק יכול להגיש בקשה לצו ירושה. אדם שהמנוח היה חייב לו כסף או מי שמוזכר בצוואה על אף שאיננו מוגדר כיורש על פי חוק של המנוח זכאי גם הוא להגיש בקשה לצו הירושה. למעשה, כל מי שהוא בעל עניין בצוואה יכול להגיש בקשה לצו ירושה.

 

איך מגישים בקשה לצו ירושה?

המדינה מאפשרת הגשת בקשה לצו ירושה בשתי צורות. שתי הצורות מחייבות תשלום של אגרה קבועה על פי חוק:

  1. ניתן לפנות בפועל ללשכת רשם הירושות המרכזית ולהגיש את הבקשה באופן פיזי.
  2. ניתן להגיש בקשה מקוונת בעזרת האתר של משרד המשפטים. האפשרות הזו שייכת רק לקרוביו של המנוח מדרגה ראשונה, ובדרך זו ישנה הנחה על תשלום האגרה.
האם כדאי להגיש בקשה לצו ירושה לבד והאם זה כדאי
האם כדאי להגיש בקשה לצו ירושה לבד והאם זה כדאי

מה התהליך לאחר בקשת הצו?

לאחר בקשת הצו המדינה מפרסמת את פרטיו במקום שבו הציבור יוכל לראותו ולהגיש הסתייגויות במקרה הצורך. במקרה של הסתייגויות הדיון יעבור לבית המשפט שידון בפרטים ויכריע מה לעשות עם העיזבון. אם לא נתנו הסתייגויות המורישים יוכלו לזכות ביורשה על הכללים השונים של דיני ירושה.

 

האם מומלץ להגיש בקשה לצו ירושה ללא עו"ד?

על אף שניתנת אפשרות להגיש את הבקשה לצו ירושה בצורה עצמאית, עקב המורכבות הרבה של דיני ירושות, והיחס אליהן בקרב הערכאות השיפוטיות השונות, מומלץ להיעזר בעורך דין שמומחה לענייני צוואות וירושות לפני הגשה של צו ירושה. הגשת של בקשה לצו ירושה באמצעות עורך דין תמנע מכם סיבוכים אפשריים בתהליך ההגשה של הצו.

 

לסיכום

בקשה לצו ירושה יכולה להוביל להליך משפטי סבוך, ולעיתים רק בשל טעות אנוש קטנה. אם אתם זקוקים להגיש בקשה לצו ירושה, מומלץ לעשות שימוש בעורך דין בעל מומחיות בתחום של ירושות וצוואות. שימוש בעורך דין יעזור לכם לבצע את ההליך בצורה תקינה ומסודרת ולקבל את מה שמגיע לכם בצורה המהירה ביותר.

האם כדאי להגיש בקשה לצו ירושה לבד והאם זה כדאי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

חוק הירושה בין בני זוג

כאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו הוא משאיר אחריו רכוש, נכסים וחובות מסוימים. כל אלו נקראים בעגה המקצועית עיזבון. אם בן הזוג המנוח רשם צוואה

זכות ירושה מכוח

אחד הדברים הכי קשים למשפחה, הוא מוות בתוך המשפחה. מוות של בן משפחה, כשהוא צפוי כמו שהוא מפתיע, מעורר התמודדות עם מחשבות ורגשות שיכולים להיות

שמאי מקרקעין ירושה

"שמאי מקרקעין ירושה" –  ביטוי שנשמע מפחיד כששומעים אותו בפעם הראשונה, אבל בפועל מדובר באיש מקצוע שישמח לעזור לנו בעת הצורך. אז מי הוא שמאי?

העברת נכס בירושה

לעיתים קרובות, כשאדם נפטר מן העולם יש בידיו נכסים על שמו אותם הוא מוריש, בדרך כלל, במסגרת צוואה שנקבעה מראש. זה לא משנה אם ירשתם

בקשה לרישום מקרקעין ירושה

באם קיבל אדם בירושה זכויות למקרקעין, כלומר – זכויות לבעלות על שטח קרקע או נכס שבנוי עליה – הוא יכול לרשום את זכותו על הנכס

מחלקת צוואות וירושות - משרד עו"ד רחל שחר
משרד עו"ד רחל שחר - מחלקת צוואות וירושות

משרד עו"ד רחל שחר – מחלקת צוואות וירושות עוסק בתחום דיני משפחה וירושה ונחשב למוביל בתחומו. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים, בדיסקרטיות ואמינות מרבית.

צריכים סיוע וליווי משפטי?

עורכי דין מומלצים נוספים: