איך מתגרשים ברבנות? 

בין אם החלטתם יחד ובין אם אתם בסוף תהליך ארוך ומלא ויכוחים מרים, בין אם את מאבקי הרכוש והמשמורת ניהלתם בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני -להליך גירושין בישראל יש סוף אחד. אם אתם יהודים, על מנת שהמדינה תכיר בכם כגרוש וגרושה, עליכם להביא תעודה מבית הדין הרבני – גט. כיצד מתנהל הליך הגירושין בבית הדין הרבני? 

במדינת ישראל, הגוף האחראי לנישואין ולגירושין הוא בתי הדין הדתיים, כל עדה דתית על פי בית הדין שלה. אם אתם יהודים, הגוף שלו הסמכות החוקית להשיא ולגרש אתכם הוא אך ורק הרבנות, וגם אם בחרתם להינשא מחוץ לישראל בטקס אזרחי, בבואכם להתגרש תיאלצו לסור לרבנות על מנת להשיג גט, שישמש אתכם על מנת לשנות את מעמדכם האישי במשרד הפנים. כיצד עושים זאת?

 

לפני פתיחת התיק ברבנות, חשוב לדעת

חשוב לציין כי פתיחת תיק ברבנות יכולה לקרות באופנים שונים ובמועדים שונים בתהליך הגירושין. בהתאם למרוץ הסמכויות המתקיים במדינת ישראל, קיימת זכות ראשונים לפתיחת התיק כך שניתן לנהל את הדיונים סביב הגירושין בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. עוד על כך תוכלו למצוא בקישור הזה.

 

פתיחת תיק ברבנות

במידה והליך הגירושין כולו התנהל בבית הדין הרבני, הרי שכבר ישנו תיק ולא תצטרכו להגיע לפתוח תיק במיוחד. אם הגירושין התקיימו בהסכמה כך שלא נערכו דיונים מרים בבית המשפט, או שניהלתם את הדיונים בבית המשפט לענייני משפחה, הרי שתצטרכו להגיע ולפתוח תיק. את פתיחת התיק תעשו פיזית בבית הדין הרבני בהתאם לאזור מגוריכם. תידרשו להביא תעודות זהות, למלא טפסים רשמיים ולהסביר את הנימוק לכך שאתם מבקשים לסיים את הנישואין, ולצרף את הסכם הגירושין אם ישנו כזה.

 

הגשת תביעת גירושין

תביעה לגירושין מוגשת כאשר רק אחד הצדדים מעוניין בסיום הנישואין, והיא תוגש לבית הדין הרבני הנמצא באזור המגורים המשותף של בני הזוג או באזור המגורים של הנתבע, במידה ובני הזוג גרים בנפרד. בתביעה יהיה צורך להוכיח עילה לגירושין, שכן בית הדין הרבני מחויב להלכה היהודית אשר אינה מעודדת גירושין. עילות לסיום הנישואין יכולות להיות, למשל, התמכרות לאלכוהול או סמים, בגידה, עקרות ממושכת ללא יכולת לטיפול, הסתרת מידע על מום רפואי ועוד.

 

אישור הגט

במידה ובני הזוג הגישו את הבקשה לגירושין יחד ומתוך הסכמה, סביר שבית הדין יאשר את הגט ללא בעיות חריגות. יחד עם זאת, לא תמיד זה המצב. כאשר רק אחד מבני הזוג מעוניין בגירושין, יכול השני לסרב לתת את הגט (אם מדובר בבן הזוג) או לסרב לקבל את הגט (אם מדובר בבת הזוג). מכיוון שביהדות לא ניתן לסיים נישואין בסיטואציה שכזו, הרי שבן או בת הזוג עלולים להידרש לשנים ארוכות של דיונים, סחבת ובמקרים מסוימים, עינוי דין של ממש.

גירושין ברבנות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מה המטרה בהליך חדלות פרעון?

אזרח יכול להגיע להליכים שונים אל מול המדינה בעקבות מצבים משפטיים מסוימים. כאשר אדם הופך לחייב, והוא אינו מסוגל להחזיר את החובות שלו לנושים ברמה

במה מתבטאת רשלנות רפואית בזמן ניתוח?

מבין מגוון הפרוצדורות הרפואיות הקיימות כיום, פעולת הניתוח היא ללא ספק אחת הפעולות המורכבות ביותר, המצריכה מומחיות רבה ודייקנות מלאה. בהתאם לכך, פעולת הניתוח כוללת

מחלקת צוואות וירושות - משרד עו"ד רחל שחר
משרד עו"ד רחל שחר - מחלקת צוואות וירושות

משרד עו"ד רחל שחר – מחלקת צוואות וירושות עוסק בתחום דיני משפחה וירושה ונחשב למוביל בתחומו. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים, בדיסקרטיות ואמינות מרבית.

צריכים סיוע וליווי משפטי?

עורכי דין מומלצים נוספים: